Víte jaký talent má Vaše dítě ?

Potenciál. Talent. Inteligence.

Pokud váš teenager ví, jaké jsou ty jeho. 

Je to trefa do černého.



Potřebujete s teenagerem najít společnou řeč v oblastech jeho zájmů a výběru vhodné školy?

Přáli byste si zvýšit motivaci a angažovanost svých dětí na sebevzdělávání?

Jsme koučky a průvodkyně Gardnerovou teorií mnohačetné inteligence a pomůžeme vašim dětem se zorientovat ve svém potenciálu a talentu a s nadšením ho začít rozvíjet. Podpoříme ho na cestě dělat i další potřebné kroky směrem k budoucnosti.

  • Zastavíte nekonečné diskuze typu "Co z tebe vlastně bude"?

  • Přestanete se s teenagerem bojovat, protože potáhnete za stejný konec provazu

  • Teenager i vy zjistíte, jak můžete společně pracovat na rozvoji jeho budoucnosti

To chci ! 

Moje dítě rozhodně nevyniká v češtině. Přinese v diktátu "obličej". Řekla bych, je marná na češtinu. Íčka sází, jak se jí to líbí. Taky třeba nesnáší čtení. Přesto jako máma vnímám, že má cit pro jazyk.

Prošla konzultací dle Garnerovy teorie, kde se ukázalo, že má velký potenciál právě v jazykově-verbální inteligenci.

Jako máma jsem si lámala hlavu, jak tento talent podpořit i jinak než diktátem. Navrhla jsem dceři, ať zkusí napsat článek o něčem, co jí zajímá. A ať neřeší gramatiku atd.

Hned se na to s nadšením vrhla. Až mě to překvapilo! A 3 dny cizelovala článek k dokonalosti. Pak to přinesla nám, rodičům. A ZAJÍMAL jí náš názor na článek a naše doporučení k vylepšení. Nakonec ho donesla učitelce a byla z toho pochvala.

  • Nechte teenagera objevit jeho tři nejvýraznější inteligence dle Howarda Gardnera✔️ 
  • Dejte mu zažít pocit, že v něčem vyniká nebo má šanci vyniknout. 
  • Garantujeme vám objevení minimálně jedné inteligence u každého dítěte.


Když dítě objeví své inteligence a je s nimi ztotožněné, mnohem lépe a více je dokáže zapojit do svého vzdělávání i každodenního života. A tím je dále rozvíjí.


Získejte společnou řeč. Různé pohledy, ale jedním směrem.


Dcera závodí v orientačním běhu. Já a syn jsme v tomto začátečníci. Jeli jsme na společné závody. Dcera si vzala pod křídla mladšího bratra a snažila se mu předat své malé zkušenosti s orientací v terénu dle mapy. Trpělivě, citlivě, laskavě ho směrovala a pomáhala mu v začátcích. Na 4. kontrole bráška řekl, že to už ví. Trochu se naštvala. Ale pak si uvědomila, že to je její silná stránka. Vysvětlit to tak, že to pochopil a navíc jí to baví. Tak třeba bude pomáhat orientačním začátečníkům i u nich v oddíle.

To chci taky!

Z čeho vycházíme :

Teorii rozmanitých inteligencí vyvinul americký psycholog Howard Gardner, profesor Harvardské univerzity, který ve své knize Frames of Mind z roku 1983 rozdělil inteligenci na sedm (později osm) typů. Následně přidal ještě další dvě, které ale oficiálně nepublikoval. Podle Gardnera a jeho četných následovníků má v sobě každý člověk všechny typy inteligence, a to v různém poměru. O tom, který typ převládne, rozhoduje nejrozvinutější část mozku, vliv prostředí a situace, ve kterých se člověk během prvních 16 let života ocitne. U dětí obklopených odmalička hudbou se velmi pravděpodobně rozvine hudební potenciál. Ty, které jsou vedeny ke sportu, se budou rozvíjet v této oblasti.


Gardner pro inteligenci definuje tyto základní předpoklady:

  • Smyslový orgán nerovná se inteligence. Např. prostorovou inteligenci bychom mohli spojovat se zrakem, ale i nevidomé dítě se umí pohybovat v prostoru. Verbální inteligenci bychom rádi spojovali s hlasem, němí lidé např. projevují verbální inteligenci znakovou řečí.

  • Inteligence jsou svou přirozeností určeny k tomu, aby se projevovaly více než v jedné smyslové soustavě.

  • Každá inteligence má svůj vlastní prostor v mozku

  • Pro úspěch v různých oblastech využíváme různé typy inteligencí.

  • Významnou úlohu u všech inteligencí hraje paměť.


Gardner pojmenoval nejprve osm typů inteligence:

  1. jazykově-verbální,
  2. matematicko-logická,
  3. hudební,
  4. tělesně-pohybová,
  5. prostorová,
  6. vnitřní neboli intrapersonální,
  7. společenská neboli interpersonální
  8. přírodovědná
  9. následně ještě:
  10. existenciální
  11. pedagogická-lektorská


Teorie rozmanitých inteligencí je aplikována po celém světě již přes 40 let (poprvé publikováno 1983). A vyučuje se i na pedagogických fakultách. Teorie se dále zkoumá a rozvíjí, v současné době probíhá výzkum u předškolních dětí. Více informací získejte u zdroje zde (https://www.howardgardner.com/)


To vypadá zajímavě, chci vědět více!

https://www.regio-advisor.cz/